«Շուշիի հռչակագիր» կոչվող տխրահռչակ փաստաթղթով Բաքվի բռնապետը և էրդողանական վարչախումբը փաստացիորեն օրինականացնում են Հեյդար Ալիևի «մեկ ազգ, երկու պետություն» խորքային իմաստով պանթյուրքական կարգախոսը.Վարդան Ոսկանյան
Իրանագետ Վարդան Ոսկանյանը իր ֆեյսբուքյան էջում գրում է.
«Շուշիի հռչակագիր» կոչվող տխրահռչակ փաստաթղթով Բաքվի բռնապետը և էրդողանական վարչախումբը փաստացիորեն օրինականացնում են Հեյդար Ալիևի «մեկ ազգ, երկու պետություն» խորքային իմաստով պանթյուրքական կարգախոսը՝ մեկ ազգի տակ հասկանալով ադրբեջանցիներին և թուրքերին։
Խնդիրը սակայն այն է, որ թե՛ Ադրբեջանում և թե՛ Թուրքիայում չեն ապրում միայն էթնիկ ադրբեջանցիներ և թուրքեր։ Հարց է ծագում, իսկ Թուրքիայի քրդերը, զազաները, լազերը և այլք ցանկանո՞ւմ են նույնանալ ադրբեջանցիների հետ կամ Ադրբեջանում բնակվող թալիշները, կովկասյան պարսիկները (թաթերը), լեզգիները և մյուս ոչ թյուրքալեզու ժողովուրդներն արդյո՞ք իրենց համարո՞ւմ են թուրքերի հետ նույնական։
Բաքվի բռնապետն այս տրամաբանական հակասությունը լուծում է շատ պարզ «մեթոդաբանությամբ»՝ փորձելով բիրտ և անխնա ձուլման քաղաքականությամբ թյուրքացնել անխտիր բոլոր տեղաբնիկ ժողովուրդներին։
Դրա վառ ցուցիչն է նաև, դիցուք, կովկասյան պարսիկներով բնակեցված գյուղերում, որտեղ նույնիսկ ճանապարհներ, ըստ էության, գոյություն չունեն, իսկ բնակչությունն ապրում է ծայրահեղ աղքատության պայմաններում, ադրբեջանականի կողքին թուրքական դրոշների պարտադիր առկայությունը։
Կցված լուսանկարում Ադրբեջանի երկու պարսկալեզու՝ Շամախիի շրջանի Մալհամ (որտեղ ծնվել է պարսից հռչակավոր միջնադարյան բանաստեղծ Խաղանին) և Ղուբայի շրջանի Ջիմի գյուղերից նման պատկերներ են, որոնցում մեծն Ֆիրդուսիի լեզվով մինչև օրս խոսող և հռչակավոր «Շահնամեն» իրենց դյուցազներգությունը համարող մարդիկ ամեն օր ստիպված են տեսնել ոչ թե հարազատ Իրանի, այլ, պատկերավոր ասած, Թուրանի դրոշները։